Mikkeller x gulpener

Try this!

CASE
Introductiecampagne
TYPE
Conceptontwikkeling | Design | Content Creatie
JAAR
Still busy with

Een uniek partnerschap: Mikkeller x Gulpener. Als je nog nooit van Mikkeller gehoord hebt: deze Deense brouwerij brouwt bier met de meest aparte ingrediënten. Denk aan kauwgomballen, koffie en passievrucht. Maar hier stopt het niet. Mikkeller runt bars en restaurants over de hele wereld, host een internationaal bierfestival en heeft een wereldwijde marathon club. Begin 2022 ging deze samenwerking van start met 30 deelnemende horecazaken door heel Nederland.

Gulpener vroeg ons om een online en offline introductiecampagne neer te zetten: hoe krijgen we Mikkeller bier onder de aandacht bij het Nederlandse volk? Een uniek bier vraagt om een uniek concept. Het stijlicoon van Mikkeller, Henry, werd ons uitgangspunt. Met zijn dwaze movements en de buitengewone ingrediënten, daagt Henry je uit om het nieuwe Mikkeller bier van de maand uit te proberen. Zien hoe dit concept tot uiting kwam? Scroll maar naar beneden.

De posters en lichtbakken die het hele jaar door in diverse horeca hingen, zorgden voor een continue exposure. Om de campagne nog extra kracht bij te zetten, werd het concept ook doorvertaald naar online. Hoe? Wij creëerden de content en de horecazaken deelden deze massaal.

Het resultaat was een hoop nieuwe Mikkeller fans, elke maand lege fusten en wegens succes verlenging van de campagne.

Ook zo’n vette campagne ?
Bel of mail Laura